lørdag 8. september 2012

Kolleger + rognebær = sant

 
Strengt tatt så er jeg vel minst et døgn for sent ute med dette innlegget, siden Norske Interiørblogger avsluttet sin utfordring "inviter" i går kveld. Men let's face it - jeg er ikke av den sorten som vinner sånt. Derfor tenker jeg vi sier at det holder å poste det i dag jeg :)
 
 
 
Jeg hadde nemlig trivelige kolleger på besøk i går, og derfor ble det bordpynting på meg. Og ikke for å fornærme noen altså, virkelig kjempestas at de kom på besøk, men materialistiske meg synes nesten at bordstæsjinga er det morsomste med sånne besøk!
 
Denne gangen ble det sekkestrie som duk, og dekkebrikker fra Kid oppå der. Tallerkenene mine (som jeg forøvrig hadde en for lite av, slik at det måtte suppleres, før det viste seg at 3 stk ble syk og ble hjemme ;)  ) fungerer jo sammen med det meste, røffe i stilen som de er. Sophie Conran heter serien, helt genialt servise. Kjempeglad i det!
 
 
Bestikket har jeg tigget til meg hjemme hos mine foreldre. Noen fordeler må det være med å komme fra en gård hvor ingen ble gift, og det derfor finnes store mengder utstyr av ymse slag som aldri forlot gården. 12 Kniver og 12 gafler lot seg lett framskaffe :)
 
Teskjeene fikk jeg i sin tid av bestemødrene mine. Husker mormor syntes det ble for lite å gi meg ei og ei, derfor fikk jeg seks stk til jul, + et kort hvor det stod "God jul i 1995, 96 og 97, og gratulerer med dagen i 96, 97 og 98." Mormor trodde jo alltid at døden var rett rundt hjørnet, så på dette viset sikret hun seg hvertfall at jeg fikk det jeg trengte av teskjeer. Omsorgsfullt.
 
 
En trivelig kveld ble det, heldig jeg som jobber der jeg gjør! :)
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar