søndag 2. september 2012

Enighet - endelig!

Endelig slipper jeg å krangle med folk; nå ER det høst, også på kalenderen! Ikke mere mas om at "nå kommer sommeren", at den ikke dukket opp i år fastslo jeg for 3-4 uker siden. Minst!
 
 
Nå derimot, føyer jeg meg pent og vakkert inn i rekkene av bloggere (og forsåvidt også ganske mange andre men som ikke har like stort eksponeringsbehov som oss ;) ) som omfavner mørke kvelder med stearinlys og trivsel.
 
 
Mugtailsene er like fine i år også de, og har fått selskap av ei ugle der de står i ro og fred på salongbordet mitt. Som jeg forøvrig ikke liker. Men som av økonomiske årsaker får bli der likevel. Bordet, altså, ikke ugla!
 
 
For ugla er vel trivelig? Eller... Litt skummel, kanskje, men ikke mindre sjarmerende av den grunn. Hun var forøvrig "flink-pike-gave" forrige uke. Jeg hadde spist og trimmet etter alle kunstens regler, vekta og jeg var enige om at det måtte premieres og med det flyttet uglemor inn hit :) 
 
 
Men med tanke på hvor mye som måtte flyttes på og justeres for å få knipset disse bildene uten alt for mye rot i bakgrunnen, så får jeg vel bare dra meg opp av sofaen og fortsette å shine hus. Kanskje jeg må premiere meg selv dersom jeg kommer så langt at også golvene blir vasket i kveld? Tror det er ganske trygt å love meg selv det, egentlig. Kan nemlig aldri tenke meg at grønnsåpelukta, når alt kommer til alt, vil råde her i huset i kveld heller ;)
 


1 kommentar:

  1. Jeg likte øynene på den ugla godt! Hadde nemlig en katt med ugle-øyne en gang som vi var så glad i. Den lignet veldig på denne ugla =))

    SvarSlett