søndag 4. november 2012

To måneder, faktisk...

 
To måneder, praktisk talt, er det altså siden sist det ble skrevet noe her inne. Og ting har jo skjedd ppå den tida, det har bare ikke kommet hit :)
 
Prosjekt skift-farge-på-huset startet jo tidlig i sommer. Men TTT - Ting Tar Tid. Halve huset er nå blitt hvitt (har vært det et par måneder alt, faktisk) og det var målet for i år. Resten får pent vente til neste år, ingen hast. Men det blir jo fint da! SÅ fornøyd med fargen, hvitt ble akkurat så rent og behagelig som jeg hadde tenkt. Den røde versjonen du ser på bildet nedenfor savner jeg overhode ikke!
 
 
 
 
Heldige, masete, meg hadde kjempegod hjelp, både av mamzen, men spesielt Papzen denne gangen. Ikke greit å henge under takutstikk og møner når man er livredd edderkopper!!!
 
Men døra malte jeg hvertfall selv. Og den ble fiiin den også! En herlig blåaktig grønnfarge kicker opp i alt det hvite og gir huset bittelitt karakter. Vanskelig å få skikkelig fargegjengivelse her inne ser jeg, den er kanskje enda hakket kvassere i fargen enn det ser ut som her. Jeg var litt skeptisk til om det ble for "knæsjt" med denne fargen når det ble vinter, men siden det var snø her forrige helg og jeg da fikk testet konseptet, kan jeg nå med letthet melde at det funker knallbra også da. Nesten bedre enn sommerversjonen! 
 
 
Nye utelamper er det også blitt, det var etter hvert virkelig på sin plass blant annet siden gjester måtte lyse seg fram med mobiltelefoner og diverse for å finne tilbake til gårdsplassen min, hihi! Godt med gode hjelpere også der!
 
Men nå er det søndag og jeg kjører på med klisjeene: Te med sitron og honning i koppen, stearinlys på bordet og uleste blad klare for å skifte status til "leste". Kan vel ikke klage da :)
 
Fin søndag til deg, trivelig at du stakk innom! :)
 
 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar