onsdag 5. august 2015

En sensommeraften det herrens år 2015

Innimellom skjer det noe skikkelig rart. Folk minner meg på at jeg har en blogg. Dette er i seg selv såpass imponerende at jeg kjenner det er verd en liten innsats. Og de gjør det jo enkelt for meg da, når de minner meg på det når vi er på grilltur i fjæra! Eller - grilltur og grilltur. Hele greia var såpass spontant at det var kun Ole Søskenbarn som hadde noe å grille, og som derfor fungerte som alibi for å i det heletatt kunne kalle det grilltur. Vi andre holdt oss til kaffe. Og is. Ja, også hadde nevnte Ole Søskenbarn med andre godsaker for slike som ikke kjørte bil, men det gjelder jo aldri meg.






Det fine med sånne spontane turer er at de ofte blir de fineste. OK, så var det ikke st.hansaften, men på den annen side; da regner det jo ofte, og vi drar jo likevel ut! Vi hutrer og fryser, og allevarenigeomatdethaddeværtenfintur. Men det har det jo slett ikke alltid vært.

Denne kvelden, derimot, mandagskvelden faktisk, var det
 H E L T    N Y D E L I G .
Note to self: det er jo bare å gjøre det! Planen var å lufte foreldre samt dette søskenbarnet da, men når dette søskenbarnets foreldre akkurat ramlet inn hos mine foreldre da jeg ringte dem for å avtale, så hadde de vel strengt tatt aldri noe valg.






Heldige oss som har dette naustet nede ved fjorden. Ja, vi har en gammel båt inni der, men nei, den blir ikke brukt i nærheten av like mye som disse stolene og bordet som vi har slengt inni der. SÅ praktisk, både til sånne med dårlige hofter/knær/rygg/nakker/polstring, og til oss som bare liker det litt komfortabelt uansett.



Jeg syns dette bildet av Mamzen (t.h) og Tantn ble så herlig. God stemning i leiren her :) (Om enn litt mye kaffekanne i forkant, rent komposisjonsmessig sett!!!)
Håper vi klarer å lure til et par sånne kvelder til i løpet av høsten, det er balsam å sitte der nede!



1 kommentar: