søndag 6. november 2011

Det blir, det blir!

Jeg sa jeg skulle gjøre det, og nå gjør jeg det: jeg maler muren min. Men for en jobb det er! Det første strøket var værst, tror det går greiere nå. En hel time pr kvadrat er nemlig i meste laget for tålmodigheten min. Jeg tok et bilde etter at den skumleste biten var unnagjort; sette penselen på muren første gang!


Etter det var det liksom greit, da var det ingen veg tilbake. Så jeg skrudde på tålmodigheten og malte iveg. Her ser du resultatet av en times arbeid:


Ikke all verdens i grunnen, men et sted må man som kjent begynne. Fargen jeg maler i heter "refleksjon", den samme som på resten av veggene i stua. Det er en ganske kald hvitfarge. For å ha et best mulig grunnlag for lasuren som jeg vurderer å legge på etterpå, valgte jeg å gå for halvblank maling. Jotun sens funker fint, selv ei gravid Barbie tåler denne! ;) Forøvrig blir jeg mere og mere i tvil om jeg i det heletatt skal lasere muren etterpå, tror jeg lar det bero en stund.

Og som du ser: området er behørig gjerdet inn. Liten, nysgjerrig hund med lang lekker pels er en dårlig kombinasjon med bløt maling. På gulvet ligger ei gammel matte fra badet, så mye mer praktisk enn å legge utover aviser eller plastik, denne ligger faktisk i ro!


På bildene holder jeg fortsatt på med første strøk, men i virkeligheten er jeg halvferdig med strøk to nå. Det går mye kjappere, må bare skaffe meg mere maling nå så skal du se det blir ferdig en gang dette prosjektet også.

Forøvrig: haen fin søndag!



2 kommentarer:

  1. Vart sekkert fint, sjøl om tåran næsten trille ferdi æ e såå glad i den murfargen..akkurat nu..men innrømme glatt at æ har et par mura på samvittigheta æ å!!!
    Fin blogg!!
    Lalla

    SvarSlett
  2. Takktakk!

    Hihi, ja, æ syns d vart fint da d vart færdi. Myyy lysar, værtfaill. Ska lægg ut bilda ætte kvart, må berre fix etj par detalja der føst :)

    SvarSlett