søndag 27. november 2011

Helleborus

I går var jeg, som vanlig på lørdager, en liten tur ut på shopping/kafebesøk. På tur dit stakk jeg innom hageland på Stiklestad, og der var det sannelig mye lekkert nå! Målet var å bare se, ikke kjøpe, (rein løgn. Jeg hadde lyst på et cedertre, men de hadde ikke hatt hjerte til å ta inn det siden de ville vært nødt til å selge det for 8-900 kroner nå, mot normalt 400 om våren...) men det skar seg. Jeg er svak for juleroser, altså...



Skikkelig vanskelig å ta bilder i et rom uten vinduer (og siden det uansett er mørkt ute så ville det vel strengt tatt ikke spillt noen rolle ;) ) så jeg låner et bilde fra hagegal.no. Det ble en dyp rød denne gangen, eller er det lilla? Mørk sådan. Lekker sådan.


Jeg vil ikke komme med noen garantier, men ser ikke bort fra at det kan bli ei hvit ei nærmere jul også.

Forøvrig råder det kaos i Sendesvegen 184 nå, adventen inntar huset fra alle hold og da blir det alltid litt verre før det blir bedre. Men det skal jeg ha: jula får vente! Ikke ei rød topplue i sikte i dag heller og sånn blir det i noen uker. Advent er, som tidligere nevnt, stas det også :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar