lørdag 5. mai 2012

Hvitt? Eller kanskje hvitt?

Vi petimetre har av og til store utfordringer i livene våre. Jeg sliter litt med et sånt for tiden. Jeg har nemlig bestemt meg for å begynne å male huset mitt i sommer.
Det stemmer, begynne, er ordet. Jeg kjenner nemlig mine egne begrensninger. Jeg er lat, tiltaksløs, bedagelig og det som verre er. Derfor skal dette prosjektet gjennomføres i etapper: en stk veranda + øst og sør-veggen skal males i år, nord og vest får ganske enkelt vente til neste år. Tror ikke dette vil by på store estetiske problem siden man "aldri" ser sør + vest sammen, eller øst + nord for den saks skyld.
MEN: hvilken farge skal jeg velge...


Jeg grubler og spekulerer, men blir i grunnen ikke særlig klokere. En dag tror jeg at jeg vet hva jeg vil, den neste ikke. Det jeg vet er at det skal være hvitt. Og da er problemene i gang. Ikke vet jeg hvorfor, for når huset vel og vakkert er malt så tenker jeg sikkert ikke over det lenger...

Har helt litt mot egghvit ei stund, men letthet er jo også lys og lekker. Eller kanskje frostrøyk er løsningen? Den har litt mere farge i seg, men er veldig fin. Vinduene på huset mitt har hvite sprosser, så disse skal få fortsette å være det, men selve huset må ha en liiiten vri mot ett eller annet annet. Men ikke for stor, vil ikke ha en stor kontrast. What to do?! Tips, anyone?

 

2 kommentarer:

  1. Så spennende! Det er ikke lett å velge mellom ulike hvitfarger nei.. Og ikke skal jeg våge meg på å mene noe om det heller for jeg har virkelig ikke peiling... Men jeg har kjempelyst til å male huset i år jeg også! Men jeg vil ha det svart - med hvite karmer. Passer best inn i nabolaget her. Nå er det rødt. Og det er jeg mektig lei av..;-) Lykke til med malingen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Huset mitt er rødt nå det også, så jeg skjønner hva du mener ;)

      Etter en tur innom en fargehandel i dag heller jeg mot en farge som heter Refleksjon, men vi får nå se. Svart hørtes spenstig og tøft ut da! :)

      Slett