tirsdag 3. juli 2012

Bøtter og spann

Endelig er prosjektet i gang: huset mitt har begynt å skifte farge. Det var lenge tvil om det burde være hvitt eller hvitt, men valget falt altså til slutt på hvitt. Letthet heter fargen, men den er hvit, altså! Det som skiller den fra den fargen som heter hvit, er at det er et par dråper okergult i denne, slik at den ikke ser blåhvit ut. Ei heller offwhite, den er hvit!


Men det tar jo litt tid da, det gjør det. Og det er K J E D E L I G å male alene. Suverent da at papzen stiller opp :) Sang gjorde han også :) Malehjelp og underholdning, det er full pakke det!



Enda mer suverent er det at han tar drittjobbene jeg ikke tør - hvis jeg var en edderkopp ville jeg bodd opp en av disse sprekkene der. Og valgt å deise ned på ansiktet mitt som straff for at jeg tok meg den frihet å male hjemmet hans. Med andre ord; hadde ikke Snilleste Papzen tatt jobben, ville det nok etter alle soletegn fremdeles vært rødt tak ute på verandaen min.

Får vel for skams skyld legge ut et før og "etter"-bilde også da, selv om dette knapt kan kalles etter. I skrivende stund er det nytt, fint gulv der ute (som Snilleste Papzen etter alle kunstens regler har lagt) samt at taket selvsagt er malt. I tillegg er det møbler og et snev av blomster der ute. Ideelt sett skulle jeg jo ha lagt ut bilder av det, men jeg klarte å sy de nye trekkene til hagemøblene feil!!! Dette medfører at syersken er sur, og derfor nekter å vise mer enn dette i første omgang. I det PHen har steget i såpass grad at hun (altså jeg) gidder å ta fram nål og tråd for å redde stumpene lover jeg mer oppdaterte bilder ;)




Bra utgangspunkt dette? Ble hvertfall mye lysere og lekrere (både ute og inne faktisk) og jeg er kjempehappy :)



1 kommentar: