fredag 2. september 2011

Raser avgårde!

Virkelig, det gjør den! Tiden, altså. Den raser avgårde, straks jul kan jeg informere om. Og det er fint, og det er dritt. Fint at tida går fort, det er et tegn på at man har det travelt og bra. Men jeg gruer til vinteren. Alt er så tungvindt, ting blir fort "prosjekt" på et vis. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg går for barfrost eller snø heller. Hater snø, men barfrost har sine ulemper mht vannrør som fryser og sånt. Et 30 cm teppe med snø som bare ligger der, heeelt stille, hadde vært suverent. Sånt forekommer ikke i Leksdal. Her forflytter den seg. Fort. Og slår seg etter hvert til ro i innkjørsla mi. Eller den smelter og blir til speilholke nedover Sendesbakkene. Absolute hate.

Men så lenge jeg kan være innendørs er vinter fint! Kjøre på med alle klisjeene på kos (stearinlys, vin, kakao, peisknitter m.m.) og bare drite i det som skjer utendørs funker fint det. Kanskje kommer jeg i siget med å strikke igjen også, det er lov å håpe?

I mellomtiden nyter jeg høsten, og det faktum at denne fredagskvelden skal tilbringes sammen med gode kolleger og god mat og god drikke.

God kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar