søndag 18. desember 2011

Mett søndag

Puh - årets familiejulelunch type spis-til-det-er-fysisk-umulig-å-stappe-innpå-mer er overstått, og vi ble like mette i år som alle tidligere år. Fin tradisjon dette, i dag var det vist den 24. gangen i rekken. Og vi blåholder på alle detaljer: alle spiser for mye, alle er enige om at øynene er mer sultne enn magen, en eller annen kommenterer alltid at "nå skulle vi ha leid oss et rom" (Happeningen skjer nemlig på hotellet). Men hva er jula, om ikke tradisjoner ;)

Men skal jeg spise meg fordervet, så bør vel andre også få muligheten til det? I kalenderen min for et par dager siden fant jeg denne fiffige fuglemateren som nå henger i grana utenfor verandaen min.



Synes den var søt jeg! Lurer på om jeg burde hatt et par til av samme slaget, men tror jeg skal la småfuglene få bekrefte behovet først. Det var et par av dem utenfor her i ettermiddag, men jeg misstenker at det er for lite snø foreløbig, slik at de stort sett finner mat nok inne i skogen. Men nå har de tilbudet! :)

Var så fint ute i dag, og jeg syns dette bildet som jeg knipset gjennom lerkegrana ble litt morsomt. Forøvrig burde lerkegrana skamme seg; hvor er konglene, liksom?! Her har den fortsatt mye å bevise, føler jeg.


Nå skal jeg ta meg på tak og rette de to siste tentamenene slik at de er klare for retur i morgen. Alltid en deilig følelse å bli "kvitt" dem, mye jobb med dem, men med bare flinke barn så er det jo egentlig ingen sak!

Ha en fortsatt fin siste søndag i advent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar