søndag 9. oktober 2011

Den beste?

Godt spørsmål dette; hvilken ferie er den beste. For vi lærere har jo en del av dem. Men hvilken er den beste? Det mest opplagte svaret er kanskje sommerferien, siden den er så lang pg siden det faktisk er sommer da. For det er jo et uslåelig argument: sommer = best.

MEN høsferien er ikke så aller verst den heller, syns jeg. Den faller forøvrig i samme kategori som vinterferien for meg, på grunn av det faktum at jeg har ferie mens resten av samfunnet går sin vante gang. Og det er ganske deilig!


Påskeferie og juleferie er deilig det også altså, men jeg velger (kanskje siden det er høstferie nå, og den ferien man er inne i alltid er den beste?) å kåre høstferien til den beste! :) Ei uke full av muligheter. Se bare her:

FRYKTELIG LYST TIL
  • å strikke ferdig kjolen min
  • å strikke masse annet (men det blir det ingenting av, alt for mye igjen på kjolen enda)
  • å perle et bilde (don't ask)
  • å male muren bak ovnen min
  • å male kurvsolene mine
  • å shoppe litt
  • å sitte på cafe
  • å bake
  • å sitte i sofaen med hunden i fanget, vin i glasset og fyr i ovnen
  • å fixe en skikkelig header til bloggen min
BURDE-BURDE
  • støvsuge
  • vaske gulvene
  • vaske kjøkkenskapene
  • ta inn geraniumene mine så de ikke fryser (hvis jeg ikke allerede er for seint ute da...)
  • plante ut tulipanløk
  • rette en prøvebunke
  • organisere klesskapet
  • rydde lagerrommet mitt
  • +++
Skal se det blir litt fra begge listene, men skal jeg gjette blir det nok mest av den første ;)

God søndag, ferie eller ikke! :)

2 kommentarer: