lørdag 8. oktober 2011

An apple a day

De har stått der siden søndag. Først et par dager i bilen. Så noen dager ute i vindfanget. I dag fikk de komme helt inn i varmen på kjøkkenet, og da var det liksom ikke noen veg utenom; jeg måtte til pers. Den dårlige samvittigheten snakket med store bokstaver, når den satte hardt mot hardt og krevde at jeg satte i gang og faktisk kokte disse eplene som snille Ole plukket til meg forrige søndag.


Herlig høstlig, ikke sant? Så jeg tok meg på tak og begynnte å skrelle epler. Det er arbeidssomt å skrelle epler. Særlig de som er på størrelse med en plomme, det går ganske mange av dem i en kasserolle når skall og kjerner er borte. But I did it!


Det ble to kasseroller av det (aner ikke hvor mange liter denne kasserollen tar, men den er ikke svær nei.) Og dette fant jeg ut: epler krymper. Etter å ha skrellt og kuttet og skjært i det vide og brede, sto jeg igjen med fire usle beger eplemos. Samt noen epler som ikke fikk komme i ilden i dag, men som nok må belage seg på karvings i morgen. Husmor? Jeg? Tja, innimellom så!

Men nå: Skal vi danse og et lite glass rødt :) Ha en fin helg! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar