fredag 6. april 2012

Påsketur likevel

Formiddagen var vel egentlig ikke det helt store her i Verdal, men etter hvert som jeg ante gløtt av sol avgjorde jeg at det måtte utnyttes. Mamzen & Papzen ble utnevnt til turkammerater, og jammen slengte ikke Sambasnuppa seg med på turen også!


Kjempefint nede ved naustet. Herlig å tenke på at det bare er et par måneder nå før jeg skal ligge langflat ute på skjærene i bakgrunnen der og bare steike!




Det ble til at vi satt i åpningen til naustet. Selv om det var sol og ok temperatur i følge termometeret, var det kaldt på grunn av vinden. MEN vi fikk grillet pølse (greit med naust med masse rat i, for alt av ved å finne utendørs var kliss bløtt), spist kvikk lunsj og appelsin og da er vel klisjeene i boks da?


Samba var bare mellomfornøyd med å bli satt fast da, det hadde vært stor stas å få løpe mellom bålene bortover der og lete etter mistede pølser/tigge umistede pølser. No such luck denne gangen, men en pølsesnabb ble det vist likevel.

Fine naustet, vårt er det som ligger nærmest i bildet her. Vi eier bare halvparten av det også forresten. Og dersom noen skulle lure: nei, det er ingenting av verdi der inne. Det er jevnlige innbrudd der, og like skuffet må disse innbryterne bli hver gang vil jeg tro; alt av verdi er for lengst borte.


Gleder meg VILLT til at det vokser alskens markblomster oppover her utover sommeren, kjempested! Var forresten her jeg tok konfirmasjonsbildene mine, og skulle jeg velge så kan det godt hende jeg hadde gjort det igjen. Fine plassen.


Uansett; nå skal jeg hive meg rundt og dra på bygda en tur. Ha en fin langfredagskveld!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar