søndag 8. april 2012

Snart hverdag :)


Da nærmer det seg slutten på den siste skikkelige ferien før den STORE (lærer må vite, vi snakker sommerferie) ferien. Får alltid en slags følelse av at jeg må få tida til å vare lengst mulig sånn helt på tampen av ferier, teorien er at hvis jeg ikke gjør noe som helst så går tida sakte. Derfor gjør jeg det i dag. Ikke noe som helst. I hovedsak.

Men jeg klager ikke. Neida, knips med fingrene et par ganger så er det sommer. Jeg tuller ikke, tida flyr framover nå! Tusen ting å gjøre blir finfint det!


Dessuten gleder jeg meg på å få igang noen hakket bedre kostholdsvaner igjen. Sukker er i overkant godt, særlig hvis det kommer i hus i form av sjokolade. Drageegg, Plommen i egget, smågodt, kaker...

 Jeg har spist kromtabletter mot søtsug før, og tror jeg må kjøpe meg det nå også. Må vel være lov med litt tabletthjelp til å ta brodden av søtsuget vel? Hvis jeg skal komme meg gjennom 17. mai uten å måtte sy ut bunadsvesten min så må jeg nemlig ta meg skikkelig på tak. Vinteren har vært lang nok nå.


Nevnte jeg forresten at jeg tok meg selv på tak og så tredemølleangsten i hvitøyet? Joda, på fredag ble det jo så fint vær utover ettermidagen. Så da fant jeg ut at det sikkert ikke var særlig mye folk på treningssenteret, og det hadde jeg jammen rett i. 4-5 stykk som ser meg dumme meg ut på tredemølle er lagt bedre enn 20. Jeg løp ikke enormt langt, bestemte meg for at etter 250 kalorier var det slutt. Og godt var det. Jeg ble advart på forhånd om at det kunne hende jeg ble litt svimmel de første gangene, men hallo!!! Jeg klarte nesten ikke å sjangle bort til bilen jo! Sjøsyk, sa du? :D Hihi, men nå er jeg i gang der også, og det frister til gjentagelse. Kjekt å bare kunne stikke innom, selv om det ikke er en bestemt time jeg skal på.

Men siden jeg ikke har fått kjøpt kromtabletter ennå, og siden jeg fortsatt har masse sjokkis i skuffer og skap, skal jeg fixe meg en kopp te og noe søtt å spise på nå. Kose seg den som kan! :)


2 kommentarer:

  1. Hei :)
    Ja det er vel sånn med mange av oss. Jeg kom hjem fra påskeferie med flere kilo enn før jeg reiste, enda til lange skiturer hver dag. Det var nok litt for koselig om kvelden med søtt og salt i skålene ;)
    Nå er det avvenningskur fremmover, thihi :)
    Trude :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Puh - da var det ikke bare meg! :) Hverdager er ikke å forakte, blir helt greit å komme inn i rutinene igjen :)

      Slett