søndag 29. april 2012

Sol!

Endelig, det har vi virkelig fortjent nå vi trønderne også. For mens vi har lest om det "flotte vårværet vi har i Norge", har det snødd, regnet, blåst og i det heletatt vært provoserende lite som har lignet på vår her. Men i dag!!!

Jeg har en irriterende stor hage, med irriterende mye kvist, dødt løv og singel som er blitt brøyet dit i løpet av vinteren over alt. I dag har jeg i det minste begynt på å fjerne noe av det, men det meste er fortsatt igjen. Ser Storm og Yr er uenige om været i morgen, men det de er enige om er at det ikke skal bli like fint som i dag. Uansett; håper jeg får gjort litt mere der ute i morgen, er det ikke sånt man skal gjøre i 1.maihelga da? ;)




Men bilder fra hagen? Nei, det ble det ikke. Kanskje senere. Definitivt senere! Men cupcakes jeg bakte til bursdagen til mamzen? Jezzz! Foxy lemon cupcakes fra Det søte liv anbefales virkelig, de ble kjempeyummy! Og om man ikke vil ha frostingen på toppen så er de fortsatt gode; friske og sommerlige var de. Toppingen er av Fox-karameller som er smeltet i fløte, som etter at det igjen er helt avkjølt er vispet til krem. Derav navnet, selvsagt.


Ikke overraskende falt de råååååsa cupcakene i smak hos selskapets yngste gjester. Små damer på 4 og 6 er forutsigbare sånn ;) Ikke var de så værst på smak heller (cupcakene altså), banan og sjokoladebiter i muffinsene og ostekrem med marshmallowfluff-frosting oppå.



Men Oreokake er det jo vanskelig å matche da! Mmmm - sååå godt! Og denne ble jo så fiiin også :) I all beskjedenhet ;) Bare så dumt at det holdt akkurat lenge nok til at jeg fikk satt den ned i kjølerommet. Jordbærene rasta av og tok halve kaka med seg i fallet lengefør gjestene kom i hus. Men ho - Oreokrater smakte det også, altså!

Om jeg skal dra en konklusjon av dette innlegget må det bli som følger: Hagearbeid er kjedelig, baking er SUPERGØY!

Ha ei fin uke :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar