søndag 19. februar 2012

Langt nede i dypet...


...ligger den begravet. I nattbordsskuffa mi, under et interiørblad, naturligvis. Der har den ligget nå siden i fjor sommer. Jeg vet at den er der, og jeg skal- jeg skal, men jeg tør ikke...


Vi snakker Jo Nesbø. Gjenferd. Den ligger der den ligger, mellom dette interiørbladet og Scholl sin kjempegode fotkrem som jeg altfor sjelden husker å bruke. Ikke bare kjøpte jeg boka, jeg kjøpte den før "alle andre" også, siden jeg er medlem i bokklubben. Men jeg er vist blitt ei skikkelig pyse... Eller kanskje bare en enkel sjel? Kjenner jeg er langt kjappere til å ty til kiosklitteratur a la shopoholikere og sånn. Selv om jeg vet at denne boka er bra! Det skal vel bli etter hvert. Snart påske og alt.


I noen uker nå har det lignet på at Liza Marklunds Borderline skulle lide samme skjebne, men nå er jeg såvidt i gang der hvertfall. For hun er en annen favoritt. Annika Bengtson er den tøffeste journalisten jeg vet om! Selv om man innimellom kan bli litt frustrert over privatlivet hennes, selvsagt. Så vil vel tiden vise om jeg raser gjennom den eller om ttt denne gangen også. Jeg har i hvertfall vinterferie denne uka, så det meste burde ligge til rette for timer med nesa i ei bok. Eller med klaprende strikkepinner. Vi får nå se, uka skal uansett brukes til batteriladning og kos!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar